کاربرد روتاری انکودر در آسانسور


 

کاربرد انکدر در آسانسور

روتاری انکدر می تواند بدلایل زیر در آسانسور بکار رفته باشد. اما الزاما نصب انکدر برای دست یابی به همه موارد نیست.

  • کنترل مکان کابین آسانسور و یا به عبارت دیگر پیدا کردن طبقات
  • دستیابی به کیفیت و نرمی حرکت کابین آسانسور
  • کنترل باز و بسته شدن در کابین

انکدر و کنترل مکان آسانسور

کابین آسانسور بین طبقات حرکت می کند و قبل از توقف سرعت خود را کاهش می دهد. این حرکت را حرکت عمودی کابین می گویند. نصب یک انکودر می تواند همواره مکان دقیق کابین را برای کنترل مشخص کند. همچنین سیستم کنترل با توجه به موقعیت کابین می تواند سرعت کابین را کنترل نموده و کابین را در مقابل درب طبقات متوقف نماید.

انکودر آسانسور

انکدر موتور آسانسور

نصب انکدر روی موتور آسانسور و کنترل موتور با اینورتر سبب تشکیل یک سیستم closed loop control می گردد و در نتیجه حرکت کابین خصوصا در شروع شتابگیری و توقف نرم و بدون لرزش خواهد بود. در این حالت اینورتر بایستی دارای ورودی یا درگاه انکودر باشد. در این حالت اصطلاحا سیستم 3VF نامیده می شود.

 

انکدر درب کابین آسانسور

در برخی از آسانسور ها حرکت درب (DOOR) کابین را با نصب یک روتاری انکودر کنترل می نمایند در این حالت به علت کمبود جا از انکودرهای هالو شفت استفاده می کنند. البته در مواردی نیز مشتریان جهت کنترل در آسانسور از من انکودر آنالوگ یا روتاری سنسور آنالوگ خرید کرده اند.

 

انکدر 1024 آتک سنسور

شرکت آتک سنسور یک انکدر 1024 پالس تولید نموده است که مورد استقبال نصابان آسانسور قرار گرفته است. این انکدر نوع شفت دار می باشد. مشخصات فنی این انکدر را اینجا (روتاری انکودر آسانسور) ببینید.

برای اطلاعات بیشتر با شماره 09121473023 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *