روش های اندازه گیری سطح مایعات

در این مقاله درباره دو روش اندازه گیری ارتفاع مایعات به روش 1. لول سوئیچ ها 2. لول ترانسمیتر ها توضیحاتی داده شده است.


 

اندازه گیری ارتفاع مایعات

اندازه گیری ارتفاع داخل مخزن به دو روش نقطه ای و پیوسته انجام می گردد .

  1. لول سوئیچ ها
  2. لول ترانسمیتر ها

لول سوئیچ چیست ؟

لول سوئیچ ها فقط می توانند بودن یا نبودن مایع را در ارتفاع معینی اعلام نمایند . مثلا اگر یک لول سوئیچ در بالای یک مخزن نصب باشد وقتی لول سوئیچ فعال شده باشد به مفهوم پر بودن مخزن است . اما اگر این لول سوئیچ فعال نباشد نمی توان ارتفاع مایع مخزن را حدس زد ؛ فقط می دانیم مخزن پر نیست .اما اطلاعی از ارتفاع مایع مخزن نداریم . لول ترانسمیتر ها انواع مختلفی دارد .

 

لول ترانسمیتر چیست؟

لول ترانسمیترها می توانند ارتفاع سطح مخزن را بصورت پیوسته اندازه گیری نموده و بصورت یک سیگنال الکتریکی ارسال نمایند. این سیگنال ارتفاع مخزن را نشان می دهد . لول ترانسمیتر ها انواع مختلفی دارد .

 

لول سنسور هیدرو استاتیک

ترنسدیوسر هیدرواستاتیک یک سنسور اندازه گیری ارتفاع مایع مخزن است این سنسور در مخزن بصورت معلق قرار می گیرد . هرچه ارتفاع مایع بالای آن بیشتر باشد فشار هیدرواستاتیک بیشتر بوده و سیکنال خروجی سنسور عدد بالاتری را نشان خواهد داد .
معمولا خروجی ترانسمیترهای هیدرو استاتیک بصورت سیگنال چهار تا بیست میلی آمپر است . برای دیدن ترانسمیترهای آماده فروش اینجا ( سنسور فشار level-transmitter ) کلیک کنید .

 

سطح سنج آلتراسونیک

ترانسمیتر های آلتراسونیک بر اساس اندازه گیری سرعت صوت کار می کنند . در این سنسورها ابتدا صوت به سطح مایع یا مواد مخزن برخورد کرده و منعکس می گردد با اندازه گیری زمان ارسال تا دریافت می توان فاصله مورد نضر را اندازه گرفت . سنسورهای سنجس سطح التراسونیک معمولا دارای خروجی 4 تا بیست میلی آمپر هستند . برای دیدن ترانسمیتر های سطح سنج التراسونیک اینجا ( سطح سنج ultrasonic ) کلیک کنید .

 

لول سوئیچ پره ای paddle level switch

لول سوئیچ پره ای یا لول سوئیچ موتور دار مناسب سنس کردن وجود یا عدم وجود مواد در مخزن مناسب است در این مدل لول سوئیچ ها یک پره توسط یک موتور می چرخد ، هر سطح مخزن بالا ببیاید و مواد روی پره را بگیرد پرده متوقف شده و سنسور متوجه این توفق می گردد. بنابراین این لول سوئیچ ها مناسب نصب در مخازنی هستند که مواد جامد مثل گندم ؛ آرد و نظایر آن باشد و برای مخزن مایعات مناسب نیست چون امکان چرخش پرده در مایعات وجود دارد . برای دیدن چنین سنسور هایی اینجا (لول سوئیچ موتور دار پره ای ) کلیک کنید .

برای اطلاعات بیشتر با 09121473023 تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سال نو مبارک


تقویم ۱۴۰۳ جهت دانلود قرار داده شده است