اتصال خطکش دیجیتال به PLC

اتصال خطکش دیجیتال به پی ال سی

برای اتصال خط کش دیجیتال یا همان Linear Encoder به پی ال سی بایستی به نکات زیادی توجه شود که بخشی از آن در فیلم فارسی زیر آمده است.


 

کانتر پرسرعت یا high speed counter  چیست ؟

یک کانتر با متعلقات سخت افزاری است که جهت اتصال روتاری انکودر یا خطکش دیجیتال Linear Encoder روی پی ال سی ها تعبیه شده است. شمارنده های سرعت بالا High Speed Counter سیگنال خروجی خطکش را دریافت کرده و ضمن تشخیص  جهت حرکت، میزان جابجایی را در یک رجیستر ذخیره می کنند.

 

مبدل 5 به 24 ولت برای خطکش دیجیتال

همانطور که می دانید ورودی های اکثر پی ال سی ها 24 ولت هستند. پس بایستی دامنه سیگنال خروجی نیز بیست و چهار ولت باشد. اما همه خطکش ها بیست و چهار ولت نیستند. اگر خطکش شما پنج ولتی است و می خواهید به پی ال سی متصل کنید می توانید از مبدل های زیر استفاده کنید. این مبدل ها از ولتاژ بیست و چهار ولت تغذیه پی ال سی ولتاژ پنج ولت تهیه کرده و به خط کش می دهد و ولتاژ پنج ولت خروجی خط کش را به بیست و چهار ولت تبدیل کرده و به پی ال سی می دهد.

جهت خرید خط کش دیجیتال کلیک کنید.

 

مبدل 5 به 24 ولت

 

کانتر دوفاز چیست ؟

پی ال سی ها تعداد محدودی کانتر سخت افزاری دارند از این تعداد برخی کانتر دو فاز و بعضی یک فاز هستند . برای اتصال خطکش به پی ال سی ما به کانتر سخت افزاری دو فاز نیاز داریم . پس موقع خرید تعداد کانترهای دو فاز رو در نظر بگیرید .

 

خط کش دیجیتال 24 ولت

خطکش های شرکت آتک سنسور Ateksensor ترکیه دارای خروجی های متنوع تولید شده است فروشگاه ما نوع خروجی HPL را موجود کرده است این نوع خطکش ها با ولتاژ پنج تا سی ولت کار میکند و بنابراین بدون هیچ واسطه ای به پی ال سی متصل می گردد .

خطکش دیجیتال 24 ولت

 

خط کش دیجیتال بیست و چهار ولت SINO

در مورد خط کش های برند  SINO ما دو مدل خط کش داریم پنچ ولت و بیست و چهار ولت  . همچنین شرکت Sino  مبدلهایی را ارائه کرده که خطکش های پنج ولتی  را به بیست و چهار ولت تبدیل می کند . بنابراین اگر خطکش بیست و چهار ولت خرید کرده اید مستقیما به پی ال سی بزنید و اگر خط کش پنج ولتی خرید کرده اید به یک مبدل نیاز دارید.

 

خرید خط کش دیجیتال برای پی ال سی PLC

جهت خرید انواع خط کش دیجیتال در طول های مختلف با شماره 66393900-021 و یا 09121473023 تماس بگیرید.

همچنین انواع نمایشگر دیجیتال، برای خط کش دیجیتال و روتاری انکودر، در فروشگاه کانون ابزار موجود است.

خرید نمایشگر خط کش دیجیتال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *