انواع شفت انکودر

انکودر نیمه هالو شفت

در فیلم فارسی زیر انکودرها از نظر نوع شفت دسته بندی شده اند نیمه هالو شفت یا Semi Hollow Shaft و یا Blind Hollow Shaft یک نمونه از این انکودر هاست که در وسط آن یک سوراخ جهت نصب روی شفت موتور یا دستگاه تعبیه شده است.

 


 انکودر نیمه هالوشفت شبیه به اینکودر هالوشفت است اما با این تفاوت که سواخ نیمه هالوشفت از راه به در نیست (ته سوراخ بسته است).

 

 

انکدر هالو شفت

انکودر هالو شفت یا Hollow Shaft Encoder انکودری است که در وسط آن یک سوراخ سرتاسری یا راه بدر تعبیه شده است بطوریکه بعد نصب انکودر باز شفت در دسترس کاربر خواهد بود.

 

انکودر شفت جامد یا سالید شفت

انکودر شفت جامد ترجمه لغت به لغت Solid Shaft Encoder  به معنی انکودر شفت دار یا شفت انکودر است. انکودرها معمولا یا دارای شافت هستند و یا دارای سوراخ طوری که بتوان آن را روی یک شفت یا میله نصب کرد. انکودرهای شافتدار یا Solid Shaft Encoder بوسیله کوپلینگ به شافت مقابل خود اتصال می یابند.

نمایشگر برای انکودر

نمایشگرهای AlC77 و نمایشگر ALC94 به‌ترتیب با دو رله خروجی و چهار رله خروجی و داشتن خروجی RS232 بصورت آپشن، مناسب اتصال به روتاری انکودرها هستند. این نمایشگرها پالسهای رسیده از انکودر را شمرده و در عددی مورد نظر کاربر ضرب کرده و نمایش می دهند همچنین با در نظر گرفتن ملاحظاتی (با توجه به پارامترهای تنظیمی از سوی کاربر) رله های خروجی را فعال می کنند.

نمایشگر ALC94 نمایشگر ALC77

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *