لول سنسور التراسونیک

یکی از روش های اندازه گیری ارتفاع مایعات و یا مواد داخل مخازن روش استفاده از سطح سنج التراسونیک است . در این روش امواج التراسونیک به سمت هدف ( سطح مایع یا مواد داخل مخزن ) تابیده می شود. و مجدد به سطح سنج برمیگردد که با حساب کردن زمان رفت و برگشت ، فاصله اندازه گیری میشود.

در ادامه فیلم نحوه کار کردن سطح سنج التراسونیک آمده است.


امواج پس از برخورد به مایع یا مواد داخل مخزن منعکس شده و به سنسور می رسد و زمان ارسال تا دریافت موج توسط یک CPU که در پکیج ترانسدیوسر قرار دارد اندازه گیری می گردد . در این روش در حقیقت زمان سیر امواج بسمت مانع ( سطح مورد اندازه گیری ) و بازگشت به سنسور اندازه گیری می کردد و چون فاصله مانع از سنسور متناسب با این زمان است ما فاصله را بدست آورده ایم .

سطح سنج التراسونیک چیست؟

جهت خرید سطح سنج التراسونیک روی “سطح سنج التراسونیک” کلیک کنید

 

سطح سنج التراسونیک

سنسور التراسونیک Ateksensor

 ترنسدیوسر التراسونیک

همانطور که میدانید این تراندیوسر یا سنسور ابتدا زمان سیر نور را اندازه گیری می نماید ولی عملا کاربر به این زمان نیاز ندارد و کاربر میخواهد فاصله سنسور را از سطح مایع مخزن بداند . ترانسدیور این زمان را ابتدا به فاصله و انگاه به کمیت درخواستی کاربر تبدیل می کند . این خروجی معمولا بصورت جریان 4 تا بیست میلی آمپر و یا یک سیگنال سریال با پروتکل RS485 خواهد بود .
توضیح : ترانسدیوسر التراسونیک اصطلاحا به یک پکیج شامل سنسور و سی پی یو و یک ترانسدیوسر اطلاق می گردد . که سنسور امواج را حس کرده , سی پی یو محاسبات لازم جهت تیدیل زمان به فاصله را انجام داده و ترانسدیوسر فاصله را به یک جریان 4 تا بیست میلی آمپر یا سیگنالهای دیگر تبدیل می کند .

لول سنسور Ateksensor

 مزایای اندازه گیری بروش التراسونیک

  • در این روش اندازه گیری بصورت غیر تماسی بوده و از دردسرهایی مثل خورندگی مایعات و یا زنگ زدن اجزا سنسور در امان خواهیم بود .
  • نصب آسان سنسور نسبت به روشهای دیگر
  • اندازه گیری پیوسته سطح مخزن
  • اندازه گیری سریع سطح بعلت سرعت بالای صوت
  • به چکالی مایع داخل مخزن بستگی ندارد
  • قابل استفاده در سیالات ترکیبی ( سیال با وزن حجمی متغیر )

 دیتاشیت لول سنسور
ارتفاع سنج آلتراسونیک

برای اطلاعات بیشت با شماره 09121473023 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *