روتاری انکودر افزایشی چیست؟

مفهوم انکدر افزایشی چیست؟

در این مطلب سعی شده سوال بدون استفاده از تئوری های پیچیده انکدر موضوع انکدر افزایشی شرح داده شود .


 انکدر افزایشی

روتاری انکودر افزایشی در مقابل روتاری انکودر ابسولوت یا مطلق مطرح می گردد . به عبارت ساده و کاربردی اگر یک انکدر افزایشی incremental را در حالت خاموش بچرخانید پس از وصل برق موقعیتی را که نشان می دهد حقیقی نخواهد بود . شاید در نگاه اول بگویید چنین انکدری کارایی چندانی ندارد ولی باید بگویم فراوان ترین نوع انکودر در صنعت نوع افزایشی یا همان اینکریمنتال است. در مقابل روتاری انکودر های absolute یا مطلق انکدر هایی هستند که اگر در حالت خاموش نیز گردانده شود بعد وصل برق موقعیت صحیح را نشان می دهد .

روتاری انکودر ابسولوت چیست؟

انکدر افزایشی incremental

 اینکودر افزایشی چیست؟

 انکودر incremental

همانطور که گفتیم اگر انکدر های Incremental یا افزایشی در حالت خاموش گردانده شود بعد وصل برق موقعیت درست را نشان نخواهد داد اما این نقطه ضعف با قرار دادن سیگنال یا نشان رفرنس حل شده است بطوریکه اکثر ماشین های سی ان سی با این نوع انکدر کار می کنند .همانطور که می دانید در این ماشین ها لازم است بعد روشن کردن دستگاه ابتدا محور ها رفرنس یا home شود.
اینکودر افزایشی incremental

خرید روتاری انکودر 1024 پالس

 قیمت اینکودر incremental

قیمت انکودر اینکریمنتال incremental در مقایسه با انکدر های مطلق یا absolute ارزانتر است همچنین از نظر الکتریکی ، کار کردن با انکدر های افزایشی بسیار آسان تر است . بطوریکه سعی شده حتی المقدور از انکودرهای افزایشی در صنعت استفاده گردد.
 انکدر incremental

 

انکودر اینکریمنتال

لغت incremental یا افزایشی به انکدرهای ساده و پر کاربرد صنعت اطلاق می گردد واژه اینکریمنتال یا اینکرمنتال لغت همصدا با واژه انگلیسی آن است و منظور همان انکدر هایی است که در بالا شرح داده شد .

 انکودر اینکرمتنتال

جهت اطلاعات بیشتر با تلفن 09121473023 تماس حاصل فرمایید .

خرید روتاری انکودر 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سال نو مبارک


تقویم ۱۴۰۳ جهت دانلود قرار داده شده است